2025. június 28.

Már a fesztivál nulladik és első napja is tele volt olyan pillanatokkal, amikor mindenki, aki velünk tartott, érezhette annak a bizonyos szeretetteljes Erőnek – Sorsnak, Istennek, Univerzumnak, Gondviselésnek – a jelenlétét. A másodikon ez az Erő még nyíltabban mutatta meg magát.

Már a fesztivál nulladik és első napja is tele volt olyan pillanatokkal, amikor mindenki, aki velünk tartott, érezhette annak a bizonyos szeretetteljes Erőnek – Sorsnak, Istennek, Univerzumnak, Gondviselésnek – a jelenlétét. A másodikon ez az Erő még nyíltabban mutatta meg magát.

A Veszprémi Petőfi Színház mindig is hitt abban, hogy a hungarikumnak minősített operettben nagyon, de nagyon sok tartalék van. Erre a meggyőződésre erősített rá a Petőfi NézőPontban tartott Bemutatom a párom című zenés beszélgetés. Beszélgetés? Kardffy Aisha és férje, Kerényi Miklós Máté valósággal tűzbe hozták a közönséget humorukkal, lendületességükkel és persze a tehetségükkel. A végtelenül szeretetre méltó pár ugyan csak néhény elejtett szóval beszélt kapcsolatáról – de nem is kellett ennél több, mert a mozdulataik, gesztusaik mindent kifejeztek. Íme, az operettjátszás következő generációja, amely a hagyományokat tisztelve és folytatva, de egy újfajta, a fiatalabb korosztályok megnyerésére alkalmas stílusban élteti tovább ezt az elképesztően színes, sokdimenziójú műfajt.

A két világháború közötti Magyarország talán legismertebb és legfoglalkoztatottabb színészére, Jávor Pálra is pont az volt jellemző, hogy megnyerő külső megjelenése, játéka – szerepeljen filmben, vagy éppen operettben – mögött mély tartalmak sejlettek fel. Nem csoda, hiszen az élete kész regény volt. A Magyarországi Szerb Színház, Rusz Márk Milán Jávor „Pali” utolsó mulatása című színdarabja e regény epilógusát tárta a Latinovits-Bujtor Játékszín nézői elé Benkő Péter színművész előadásában. Akármennyire is megrázó volt ez a lezárás, a sors méltóságteljes felvállalásáról, az élet szeretetéről szólt.

Dolhai Attila is sztár. De talán jobb ide a magyar szó: csillag. A Schőnig Cukrászdában tartott, Kellerné Egresi Zsuzsanna kreatív vezető tartotta zenés beszélgetésen is lenyűgözte a közönséget. Nem csupán a hangjával és könnyed, mindenféle mesterkéltséget nélkülöző stílusával, hanem a szerénységével, őszinteségével is. Most ráadásul pályafutásának talán legmozgalmasabb napjait éli: a csütörtökön volt a Veszprémi Petőfi Színházban első nagyszínházi rendezése, a Hyppolit, a lakáj bemutatója. Telt házzal, dübörgő sikerrel. Másnap, pénteken pedig jött a hír, hogy a következő öt évre őt választották meg a székesfehérvári Vörösmarty Színház igazgatójának. Délután így ült ki a pódiumra Veszprémben. Összeérnek a dolgok. Aki ott volt, megerősödhetett a hite abban, hogy nincsenek véletlenek. 

Dolhai Attilát nehezen akarták elengedni a rajongói, de mennie kellett tovább, hiszen este fél 8-kor kezdődött a fesztivál egyik fénypontja, a Nemzetközi Operettgála, amelynek fellépői között ő is ott volt. A kétfelvonásos előadás maga volt a csoda. A műsorszámok után valósággal felrobbant a nézőtér. A Veszprémi Petőfi Színház társulatának ismert és szeretett tagjai, Módri Györgyi, Kőrösi Csaba, Szeles József, Keresztes Gábor, Keller Márton, Horváth Dániel, Hirschl Laura és Szederjesi Teodóra, az ausztriai Linzből érkezett két énekművész, Marta Stetsko és Ardeshir Babak, valamint a lett Sonora Vaice, Jolanta Strikaite és Karlis Rütentals mindenkit lenyűgöztek a legmagasabb színvonalat képviselő, szívből jövő előadásukkal. Ugyanez igaz a Király Béla vezette tánckarra, valamint az élő zenei kíséretet biztosító Sturcz Szmollbendre, illetve a két cirkuszművész, Szakálas Renáta és Rieberger Norbert produkciójára is. Hatalmas köszönet illeti Keller János rendezőt, hogy ilyen tökéletes, nagyon emberi és megérintő előadást komponált ebből az ezernyi színből. 

A napot a színház előtti dísztéren a Veszprém-Bakony Táncegyüttes bemutatója és táncháza zárta, kerekké téve az élményt.

 

Műsornaptár Online jegyvásárlás PetőfIfiAkadémia Autizmusbarát intézmény Színház TV