Forgács Péter: „…ne legyen poros, ne legyen avitt.”
2021. november 21.
A Veszprémi Petőfi Színház december 17-étől tűzi műsorára Huszka Jenő-Martos Ferenc ismert operettjét, a Lili bárónőt. Az előadást Forgács Péter Jászai Mari-díjas, Érdemes művész rendezésében láthatja a Veszprémi Petőfi Színház közönsége. A musical műfajában otthonosan mozgó színész-rendező ezúttal műfajt vált, mi pedig arról is megkérdeztük, hogy melyik szereplő bőrébe bújna szívesen.
Forgács Péter: „…ne legyen poros, ne legyen avitt.”
Ismerte már korábban a Lili bárónő történetét? Volt bármilyen élménye a művel kapcsolatban?
Magát a történetet természetesen ismerem. A híres, nagy opperettekről többet tudok általánosságban, de komolyabban még nem foglalkoztam velük. Amikor ezt a felkérést, lehetőséget megkaptam, azonnal elolvastam, és elkezdtem részletesen megismerni a művet.

Többnyire musicaleket rendez. Hogy gondolja, miben lesz most másabb operettet színpadra állítani?
Véleményem szerint rendezés szempontjából nincs nagy eltérés a kettő között. A zenés műfajok - az operett és a musical - felépítése, szerkezete hasonló, sok különbség nincs köztük, ugyanúgy kell felfogni, elképzelni őket. Mindegyikben van tánc, mozgás, ének, zene és szöveg. Én mindegyik műfajt kedvelem, a híres nagy operetteket nagyon szeretem mind zeneileg, mind dallam- és humorvilágában.

Milyen koncepció, irány alapján képzeli el megvalósítani az előadást?
A legfontosabb, hogy ne legyen avitt, ne legyen poros. Megpróbálok minél több humort belevinni, hiszen ez a sava-borsa. Nem fogom modernizálni abból a szempontból, hogy a jelmez és a díszlet korhű marad. Nagyon nagy titok nincsen benne, a lényeg az, hogy minél jobban szórakozzon a néző.

A produkcióban lévő mozgásokat Király Béla koreografálja. Kérem, beszéljen a vele való közös munkáról!
Én is kíváncsian várom a közös munkát, mert még nem dolgoztam vele ezelőtt. Azt tudom, hogy a Győri Nemzeti Színházban készített már két nagyszerű előadást, az Apácákat és a Csoportterápiát, de több helyen láttam más munkáit is, amelyek szintén tetszettek. Ahogy én eddig megismertem, egy nagyon kedves, szimpatikus és pozitív kisugárzású ember.

Véleménye szerint ki a Lili bárónő legkedvesebb karaktere?
Igazából nem is tudnám megmondani. Mindegyik szereplőt másért szeretjük. Malomszegit és Frédit a humoráért. A két főhőst pedig a romantikáért kedvelhetjük meg. Nyilvánvaló, hogy a nézők szemszögéből a főszereplő fiatal Illésházy gróf egy nagyon szimpatikus figura, ahogy Lili is. Ezek mind szerethető karakterek.

Van olyan szereplő, akinek szívesen bújna a bőrébe?
Nincs benne olyan szereplő, akit szívesen alakítanék, úgy gondolom egyik szerep sem állna jól nekem. Lassan kicsit eltávolodok a színészettől, sokkal jobban szeretek már rendezni, mint játszani.

Mi alapján ajánlaná a darabot a nézőknek? Mitől szerethető a Lili bárónő története?
Mindenképpen imádható a szerelmi szál és a humora miatt. Az olvasópróbán úgy említettem, hogy ez egy „operettecske”, hiszen nincs tánckar, nincsen kórus, kevés a szereplő benne. Ez egy kamaraoperett számomra. Mivel mindössze erre a nyolc-kilenc figurára kell fókuszálni, jól követhető a történet és annak humora. Véleményem szerint éppen ez teszi annyira szerethetővé, ettől lesz jó és sikeres.